lørdag 13. mai 2023

Ingen blir vist bort!

Dagens Gowans-vers er et av diktene hans som ble en virkelig utfordring å kle i en norsk språkdrakt. Derfor måtte det hvile noen dager mellom hver gang jeg tok det fram. 
Da jeg endelig kom i mål en sen kveld i begynnelsen av denne uka, bestemte jeg at det skulle være helgens vers. Det ble bekreftet da jeg i morges leste dagens bibelord i leseplanen hvor dette står:

   Dere skal søke meg, og dere skal finne meg.
   Når dere søker meg av et helt hjerte,
   lar jeg dere finne meg, sier Herren.

   Jeremia 29:13-14a

Det kjærlighetsunder som Guds grenseløse nåde er, favner så bredt at ingen som oppriktig søker det blir vist bort! Alle er inkludert – også jeg.

Jeg har ofte samtaler med mennesker som i det ene øyeblikket tror det er sant – i hvert fall for alle andre, ettersom de i neste øyeblikk ikke klarer å tro det for seg selv. Guds «STORsinnethet» er nettopp så STOR at den favner deg også! Gi deg selv og Guds nåde en sjanse.

Ingen kommentarer: