lørdag 8. april 2023

Kun ute av syne en stund

Jeg hører med til dem som aldri så filmen Titanic fordi jeg visste hvordan det gikk. 

I kontrast deltok jeg på Korsvandringen sammen med 30+ mennesker i Kragerø i går fordi jeg visste hvordan det gikk og at det fortsatt skjer. 

Jeg ser korset i lyset fra den åpne graven, og når jeg i morgen feirer oppstandelsen er det i lyset fra det fullkomne offer som Jesus gjorde for røveren på korset og for meg og alle som våger å si:

«Jesus, husk på meg når du kommer i ditt rike!»
Lukas 23:42

Jesus glemmer ingen som ønsker å bli husket. Til røveren sa han at det skjer «I DAG!». Det er fordi Gud alltid ER. Gud er alltid NÅ. Han ER det i går, og han ER det i morgen. Han ER også om han - i likhet med mennesker - er ute av syne en stund, men jeg eier vissheten om at Gud ER - i likhet med at jeg ER, også når denne kroppen dør.

Igjen klarer Gowans å sette ord på dette med noen få linjer i vers.

Nyt dagen og det Jesus har gjort og gjør for deg. Husk at Han ER slik at du ER!

Ingen kommentarer: