søndag 3. januar 2021

Ro ned og kjenn at jeg er Herren!

 Da vi kjørte til Oslo i går, lyttet vi som vanlig til NRK klassisk. En av timene var Sissel Kyrkjebø gjest og delte minner fra musikalske øyeblikk som hadde gjort varige inntrykk. Hun avsluttet med opplevelsen det var å synge "Slow down" sammen med Mormon Tabernacle Choir.

Da jeg hørte den innspillingen første gang for et knapt år siden, gjorde den et uforglemmelig inntrykk på meg også. Den 23. mars 2020 brukte jeg klippet i en nett-andakt jeg holdt for offiserer, soldater og venner av Frelsesarmeen i Øst-Europa. HER finner den norske teksten til andakten.

Teksten bygger på Salme 46:11 som oversatt fra engelsk blir slik: "Ro ned og kjenn at jeg er Herren!" - en viktig påminnelse også ved starten av et nytt år. Jeg deler klippet med bønn om at alle som lytter også må få kjenne at Herren Gud fortsatt er Herre!

Ingen kommentarer: