lørdag 20. oktober 2018

Un Dumnezeu

Când am fost chemați și am răspuns cu un „Da!” chemării, în același timp am
spus „Da!” pentru „un singur trup”, „un Duh” și „o singură speranță”. Cu toate acestea, pentru a păstra unitatea Duhului prin legătura păcii, aceasta implică de asemenea acceptarea faptului că există doar „un singur Dumnezeu”. A fost o obligație pentru Pavel să reamintească cititorilor săi că orice limbă trebuie să mărturisească că Isus Hristos este Domnul (1).

Dacă ne-am predat unui singur Domn, unitatea ar trebui să fie o consecință logică. Chiar dacă Pavel nu scrie în mod explicit acest lucru, simt că este „scris” printre rânduri. De multe ori am folosit următoarea ilustrare simplă:

Dacă Isus este în centru și eu vreau să ajung cât mai aproape de centru, de asemenea, voi veni mai aproape de toți urmașii lui care au aceeași dorință. Cu aceasta în minte, mă întreb dacă lipsa de unitate între Creștini poate fi un semn că Isus nu mai este unicul Dumnezeu?
Cu „alți” domni, eu nu limitez „domnii” de exemplu Mamona (1) sau un „domn” care pune stăpânire cauzând o dependență nesănătoasă – „domnul” poate fi pur și simplu eu însumi pentru că eu pot deveni centrul atenției mele proprii și voi face lucrurile „în felul meu”. Înclinația mea este să preiau controlul asupra vieții mele. Poate chiar, uneori, se dovedește a fi mai sigur și mai previzibil decât dacă las controlul în mâinile lui Dumnezeu și Îl las să mă ducă oriunde i se potrivește Lui cel mai bine.

Cred că Isus este atât de concentrat pe unitate încât vrea ca eu să renunț la ceea ce consider drept dreptul meu incontestabil, astfel încât unitatea cu alți credincioși să nu fie ruptă. Nu este atât de greu când îmi amintesc toate experiențele adevărului că „toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce Îl iubesc pe Dumnezeu” (3)

„Mana” pentru astăzi:

Dacă Isus nu este unicul meu Domn, voi pierde momentul în chemarea mea.
-------------------------------------
(1) Filipeni 2:11
(2) „Nimeni nu poate sluji la doi stăpâni. Căci ori îl va urî pe unul şi-l va iubi pe celălalt, ori îi va fi devotat unuia şi-l va dispreţui pe celălalt. Nu puteţi sluji şi lui Dumnezeu, şi lui Mamona.” Matei 6:24
(3) Romani 8:28

Ingen kommentarer: