lørdag 28. januar 2017

Inntrykk som setter avtrykk


ENGLISH
«Jeg glemmer ikke...» skrev Paulus i gårsdagens refleksjon. I dag skriver han «Jeg husker...». Ved begge anledninger gjelder det inntrykk som Timoteus har gjort på Paulus og som har blitt avtrykk i livet hans:
Jeg husker din oppriktige tro, som først bodde i din mormor Lois og i din mor Evnike, og jeg er overbevist om at den også bor i deg.
2 Tim 1:5
Jeg har allerede understreket hvor viktig det er at mentoren bekrefter disippelen (1), og her bekreftes Timoteus på de egenskapene han allerede har som setter avtrykk i andre menneskers liv – også i mentorens eget liv. Tårer som ikke glemmes og en oppriktig tro som huskes, gir et bilde av et lidenskapelig og ekte menneske som påvirker omgivelsene med sitt engasjement for evangeliet om Jesus.

Jeg er så takknemlig for de menneskene som med sin oppriktige tro og brennende engasjement har gjort så sterkt inntrykk på meg at det er blitt avtrykk som kommer til å sitte fast resten av livet mitt. 


Noen av dem har hatt framtredne posisjoner som for eksempel General John Gowans, andre hører med til Guds enkle vandringsmenn og kvinner, men med en like oppriktig tro og et brennende engasjement som en karismatisk ledertype. Få av dere som leser bloggen vil ha hørt om dem, men jeg bærer med meg avtrykk som de har satt på meg. Avtrykk som minner meg om Jesus.

Dagens ‘manna’:

En oppriktig tro setter avtrykk
---------------------------------
(1) «Bekreftelse og ansvarliggjøring»

Ingen kommentarer: