søndag 22. juni 2014

Jeg sitter fast

Skrivesperre? 
Bil i grøfta?
Klarer ikke svare på et vanskelig spørsmål?


Joda - jeg har satt fast på den måten mange ganger, og når jeg sitter fast, er det som regel veldig ergerlig, men ikke alltid:
Mine sauer hører min stemme; jeg kjenner dem, og de følger meg. Jeg gir dem evig liv. De skal aldri i evighet gå tapt, og ingen skal rive dem ut av min hånd.
Joh 10:27-28
Jeg hører hans stemme (i Guds ord hver dag), han kjenner meg og jeg følger ham. Jeg skal aldri gå tapt, og jeg sitter fast i hans hånd. Det er trygt det.

Dagens ‘manna,:

Trygg i hans hånd
…og refrenget fortsetter
Hva enn som skjer jeg er
Trygg i hans hånd
En ukjent framtidsvei
Ei lenger skremmer meg
Jeg er, om enn så svak,
Trygg i hans hånd
(Mannssambandets versjon)
………………………………………
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: