fredag 2. november 2012

Hvordan?



I går fokuserte jeg på Paulus sin oppfordring til å ”ta imot”. Og før leserne rekker å spørre hvordan, har han gitt svaret:
Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud!
Ef 6:18
Bønn er et av de viktigste signaler jeg kan bruke både overfor Gud og fiendemakten. Bønnen bekrefter at jeg mottar de forskjellige delene av rustningen, og i tillegg kan jeg legge alt fram for Gud – inkludert de bekymringer jeg måtte ha innfor en konkret kamp.

Jeg tror det ligger et enormt uforløst bønnepotensial i Guds menighet på jorden i dag. Samtidig aner jeg en liten oppvåkning. I min egen menighet har vi fokus på ”Én armé på bøyde knær”, og rett over nyttår kommer det ei bok som har dette som tema. 

I tillegg satser vi på 125 døgn med kontinuerlig bønn. Mange korps har allerede meldt at ”den uka tar vi!”. Sånn fyller meg med forventning til at vi skal få se mer av det vi tror og håper på.

Dagens ’manna’:

Bønn er ”påknappen” for mottakerapparatet!

Ingen kommentarer: