onsdag 9. november 2011

Elvis, Stanley og Steinar

Disse tre har sannsynligvis aldri møtt hverandre, men de har en ting felles. De synger om Guds hånd. Elvis Presley sang: ”Put your hand in the hand” i 1971, og det var en av de meste populære sangene i min ungdom.

Stanley Ditmer skrev en av den internasjonale Frelsesarmeens mest populære sanger: ”Trygg i hans hånd”, mens Steinar Albrigtsen gjorde en flott og personlig versjon av: ”Min framtid er i Herrens hender” på plata perleporten.

Dette er bare et lite knippe av sanger om et fantastisk tema som har mange støttepunkter i Guds ord:
    «Mine sauer hører min stemme; jeg kjenner dem, og de følger meg. Jeg gir dem evig liv. De skal aldri i evighet gå tapt, og ingen skal rive dem ut av min hånd. Det min Far har gitt meg, er større enn alt annet, og ingen kan rive det ut av min Fars hånd. Jeg og Far er ett.»
    Joh 10:22-30
Så, Elvis, jeg tok imot utfordringen og la min hånd i hans et år før du sang om det, og akkurat det, Stanley, gjør at jeg kan vitne sammen med deg om at der er jeg trygg, og når det gjelder fremtiden, Steinar, så ligger den også i hans hender.

Ingen kommentarer: