mandag 27. juni 2011

Investeringsalternativ

Jeg har fått noen mail de siste årene med løfte om millioner av dollar som venter på meg i forskjellige banker rundt om i verden. Det må være ca 12 år siden den første dukket opp, og da hadde jeg ikke hørt om denne typen henvendelser. Men det skulle nok mer til for å lure meg, for mailen forsvant rett i søppelbøtta. De som lot seg friste og responderte ble i beste fall loppet for et par hundrelapper, mens andre tapte tusenvis av kroner i prosjekter som handlet om hvitvasking av penger.

Jesus fortalte en liknelse om ”feilinvestering”. En mann gjorde alt han kunne for å øke sin egen formue. Da han sto ved målstreken døde han. Jesus konkluderer slik:
    «Slik går det med den som samler skatter til seg selv og ikke er rik i Gud.»
    Luk 12:13–21
Jesu råd er inneforstått at jeg skal investere i Gud. Det kan jeg gjøre på mange arenaer. Kongress er en slik arena, og jeg takker Gud for hans nærvær i helga som ligger bak. Jeg er noen kroner fattigere på kontoen, men jeg er rikere i Gud!

Ingen kommentarer: