tirsdag 21. juni 2011

En handlingens mann

”Tror du det er mulig å få en rumensktalende offiser hit i løpet av ei uke?”

Det var Knut (Haugsvær) som ringte en fredag ettermiddag i mars med et slikt spørsmål. Jeg bekreftet at jeg ikke trodde det ville være et problem.

"Du ser vi må gi dem 'frelse' i tillegg til 'suppe og såpe'!” sa Knut.

Ei drøy uke seinere var Ghetea Dany på plass og alle elementene av ”romprosjektet” en realitet.

I forrige uke ble rapporten presentert. Et grundig stykke arbeid som gir et mer nyansert bilde av utfordringene rundt ”tigging”. Rapporten fikk masse oppmerksomhet, og det har den og Knut fortjent. Han er en handlingens mann.

Problemstillingen er ikke ny:
    Mine søsken! Dere kan ikke tro på vår Herre Jesus Kristus, herlighetens Herre, og samtidig gjøre forskjell på folk.
    Jak 2:1–7
Det er en fristelse å velge bort det som er vanskelig, men dersom jeg tror, har jeg ikke et slikt valg.

Ingen kommentarer: