mandag 14. februar 2011

Visst skal våren komme!


Jeg setter pris på å bo i et land med fire årstider som alle har sitt klare særpreg. Nå ser jeg fram til vår med varme og blomstring.

Da vi bodde i Gvarv ble vi klar over hvor viktige de ca to ukene med blomstring var for frukthøsten. Det er flere forhold som spiller inn. I tillegg til at bonden må legge alt best mulig til rette, er vær, temperatur og insekter viktige faktorer. Sesongen er kort.

Selv om det er viktig at jeg som ”fruktbonde i eget liv” legger forholdene best mulig til rette for at det skal bli en god frukthøst, er Gud tidløs. I ”praksis” betyr det at alle sesongene pågår samtidig. Optimalt vil det alltid være blomstrings-, modnings-, innhøstnings- og hviletid i Guds rike. I og med at jeg er en del av det rike skal det være slik i mitt liv. Også mens jeg her i tiden venter på våren.

Dagens tekst: Gal 5:22-26

Ingen kommentarer: