fredag 15. januar 2010

Passordet

Vi hadde moro med barnebarnet på snart fire. Det begynte med at han ville forbi en hindring og vi sa: ”Si passordet!” – selvfølgelig svarte han: ”Passordet!”.
Etter nærmere forklaring tok han poenget: Passord er noe som åpner veien for meg.

Det forunderlig hvordan et ord fra Gud kan åpne veier og løse floker. For et par dager siden var jeg på ”Bønn for Oslo”. Jeg satt og slet med tunge tanker og forsøker å konsentrere meg i bønn. En kvinne begynner å be. Hun er på den andre siden av rommet og jeg er overbevist om at hun ikke har meg i tankene i det hele tatt, men jeg opplever at hun ber fra Guds hjerte. I den bønnen er det et ord som får meg til å falle til ro. Hun kom med ”passordet” som jeg trengte. (Noen vil sikkert kalle det et ”Rhema-ord”).
Det var et slikt ord offiseren i Kapernaum ba om:
    «Herre, jeg er ikke verdig til at du kommer inn under mitt tak. Men si bare et ord, så vil tjenestegutten min bli frisk.»
    Matt 8:5–13
…og ordet han fikk var: ”Gå!” med løftet: «Det skal skje, slik du trodde!». Jeg tar med meg noen passord inn i denne dagen også.

Ingen kommentarer: