fredag 4. desember 2009

Brennemerket

…eller tatovert? Det første er en negativ betegnelse. Det andre er blitt ganske populært og dermed positivt ladet i mange kretser. Noen bruker det som en måte å vitne på – slik som illustrasjonen viser. Jeg er også blitt tatovert – eller brennemerket for å videreføre den tanken. Det er ikke sikkert at du har sett merket, for det hører til intimsonen. Likevel er det noen som ser den:
    I ham ble dere merket med seglet:
    Den hellige ånd som var lovet oss,

    Ef 1:13-17
Jeg liker tanken på at jeg er blitt merket på denne måten. Det er synlig i ”åndeverdenen” – og det merkes av mennesker som vandrer samme vei. Jeg tror faktisk at noen kan få et glimt av det ”usynlige” uten at de nødvendigvis klarer å definere hva det er. Jeg tror også at det er et brennemerke. Ild er ofte knyttet sammen med Den hellig ånd. Man kommer ikke i kontakt med ild uten at det merkes. Er det flyktig kontakt, blir det bare røyk og sot. Er det, blir det merke for livet. I denne kontekst like inn i evigheten.

Ingen kommentarer: