fredag 6. februar 2009

Snømåking og søndagstanker

Det er fredag og selv om jeg har tenkt på søndagens gudstjeneste lenge – merker jeg at det nærmer seg. Jeg har vært ute og måkt snø, og teksten fra Jesaja sier noe om snø:

”Likesom regnet og snøen faller ned fra himmelen og ikke vender tilbake dit før det har vannet jorden, gjort den fruktbar og latt det spire og gro på den, gitt såkorn til den som skal så, og brød til den som skal spise, slik er det også med mitt ord, det som går ut av min munn. Det vender ikke tomt tilbake til meg, men utfører det jeg vil, og fullfører det jeg sender det til.”

(Jesaja 55:10-11)

Det er fokus på Guds ord på søndag – og teksten sier litt om den kraften som er i Guds ord. Jeg har delt noen tanker om dette med Krigsropets lesere denne uka i ”Singin’ in the rain” og ”Engler i snøen”. God helg!

Ingen kommentarer: