fredag 11. november 2011

’Datonerdenes’ store dag

Av og til føler jeg meg som en 'datonerd'. Da jeg var på sosialtjenestens lederkonferanse i forrige uke, kunne jeg ikke la være å kommentere den ”vakre datoen” 20111102.

Jeg vet at det ikke er norsk skrivemåte for datoer, men ”systematikeren” i meg begynte for flere år siden å merke både dokumenter og bilder med rekkefølgen år, måned og dag. På den måten legger dokumentene seg i kronologisk rekkefølge.

Når vi i dag skriver 111111 spiller det ingen rolle hvilken ”norm” du bruker for å registrere den spesielle datoen.

Siden ’11’ er dagens tall velger jeg vers 11 fra dagen bibelord:
    Skriften sier: Ingen som tror på ham, skal bli til skamme.
    Rom 10:3-13
Det har nok hendt at jeg er blitt gjort til latter når jeg har bekjent min tro. Jeg har til og med fått juling for det, men jeg har aldri opplevd at det har festet seg noen skam ved det. Snarere tvert imot. I troens verden er det mye som blir snudd på hodet – jeg tror forresten ikke at det finnes datoer i den verdenen ;-)

Ingen kommentarer: