lørdag 9. juli 2011

Posisjonens preposisjon

Det høres ut som ”smør på flesk”. Men det er en preposisjon som framfor noen forklarer min posisjon eller min stilling og min stæinn slik Jørgen Hattemaker uttrykker det. Det er ekstremt viktig å vite hvor jeg står som et Guds barn. Får jeg ”ro” for det, er veldig mye av skjelettet på plass.

Det er muligens det temaet jeg oftest vender tilbake til i denne bloggen. Jeg har blant annet kalt det ”favorittordet” og jeg har undret meg over om det ”sitter i ryggmargen”.

Jeg har også kalt det ”en nøkkel til frimodighet”. Det ligger nemlig en enorm frihet i å kjenne sin posisjon.

Du har sikkert allerede gjettet at det handler om ’i’ – og at det er kunnskapen om at jeg er ’i’ Kristus og da kommer også vissheten:
    jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever ’i’ meg. Det livet jeg nå lever som menneske av kjøtt og blod, det lever jeg ’i’ troen på Guds Sønn, som elsket meg og ga seg selv for meg.
    Gal 2:20
Du verden for en glede.

Ingen kommentarer: