mandag 15. mars 2010

En god hungersnød

I helga var jeg i Haugesund og holdt bibelhelg. Ei slik helg gir som regel rom for mange fine samtaler i pauser og rundt måltidene. Under en slik samtale sa jeg: ”Jeg er aldri bekymret når noen kommer til forbønn og sier ’Be for meg for jeg er så sulten på mer av Herren’”
Det er den beste forutsetningen for å få mer av ham. Jeg er mer bekymret når jeg oppfatter at mennesker ikke er sultne. Da håper jeg på en oppfyllelse av denne profetien
    Se, dager skal komme,
    lyder ordet fra Herren Gud,
    da jeg sender hunger i landet,
    ikke hunger etter brød eller tørst etter vann,
    men etter å høre Herrens ord.

    Amos 8:11-12
Jeg tror ikke jeg kan ønske noe bedre for mine medmennesker eller for landet mitt enn at det bryter ut en slik hungersnød. Men dessverre er det så lett å la seg lure av det som ikke er mat. Gud hjelp meg å identifisere narresmokkene i mitt åndelige liv!

Ingen kommentarer: