torsdag 14. januar 2010

Når det renner over

Mange har opplevd sprengte vannrør og påfølgende oversvømmelse i kulda. For dem vekker overskriften sikkert negative assosiasjoner. Men begrepet ”overflod” er et positivt begrep. Det er det jeg tenker på når jeg leser dagens bibelord:
    «Den som tørster, skal komme til meg og drikke! Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften sier, renne elver av levende vann.»
    Joh 7:37-44
Det hører med til favorittversene mine. De åpner for et fantastisk perspektiv. Det er ikke bare snakk om å tørste på egne vegne, men på en slik måte at andre får slukket sin tørst fordi jeg er oppsøker kilden. Det skal ikke bare ”piple” over, men strømme elver av livgivende vann.
Helt umulig å få til!?
Ja, for meg, men Jesus snakker om Den hellige ånd. Og - fordi jeg har møtt mennesker som har båret med seg elever av liv som har forfrisket meg, vet jeg at det er mulig!

Refleksjoner over samme bibelavsnitt:

Ingen kommentarer: