lørdag 12. august 2023

«Omforlatelse!»

På begynnelsen av millenniet fikk Frelsesarmeen i Norge anledning til å markedsføre viktige ord som lysskilt på bygninger i Oslo. Det skulle være så få ord som mulig, og de som ble utfordret ble bedt om å si hva de følte mest behov for å formidle til andre. Derfor sto det på taket av Frelsesarmeens bygg på Majorstua: 
«Tilgi meg!».

Når jeg samtaler med godt voksne mennesker, er det ofte tanker om ting de har sagt eller gjort som plager dem. Jeg hører til kategorien ‘godt voksen’, og det er godt å være voksen, men det er mye jeg i dag ville sagt på en annen måte dersom jeg fikk si det en gang til – og derfor kan det være mange som jeg skulle ha sagt «omforlatelse» til.

«Tilgi meg!»-budskapet fra taket er viktig – og er det Gud du opplever at du må be om tilgivelse, vet jeg at han er raus med nåden – så håper jeg at vi som tror klarer å være like rause.

Gowans har vært der han også – veldig ofte handler det om endre synsvinkelen litt.

Ingen kommentarer: