lørdag 5. august 2023

Bli fylt av Ånden og syng sammen!

I dag skal jeg feire svigerinne Lillians 50 års-dag, og jeg er så heldig at jeg får lov til å spille piano sammen med en saksofonist jeg aldri har spilt sammen med før. 

Musikk gjør noe med meg, og jeg ber om at det også blir til velsignelse for dem som lytter. Det forutsetter at musikken lever, og da må den spilles med hjertet.

Det står mye om musikk i Bibelen og musikken var, og er, en sterk del av gudstjenestelivet i de aller fleste kirkesamfunn. Disiplene sang lovsangen i jødisk tradisjon og tok med seg dette inn i tilbedelsen av Jesus som Herre. Paulus kom med denne utfordringen:

Drikk dere ikke fulle på vin, det fører til utskeielser, bli heller fylt av Ånden og syng sammen, la salmer, hymner og åndelige sanger lyde! Syng og spill av hjertet for Herren. Takk alltid vår Gud og Far for alt i vår Herre Jesu Kristi navn.
Efeserbrevet 5:18-20

Ja – jeg vet det er helg og at jeg pleier å dele et Gowans dikt, og selvfølgelig har han skrevet om musikk, og som vanlig er det lett å kjenne seg igjen i dette også!

Ønsker deg en velsignet helg mens du nynner på en av de sangene som fører deg nærmere Jesus!

Ingen kommentarer: