lørdag 14. januar 2023

De vonde øyeblikkene

Jeg er stort sett glad og tilfreds, men jeg opplever også å få sår både fysisk, psykisk og åndelig. Kildene og årsakene kan være forskjellig, men det kan gjøre vondt. På dagens dato er det syv år siden noen fine og dyktige mennesker gjorde sitt beste for å reparere kneet mitt etter terroren i Istanbul. Mennesker som bare ville meg godt!

Alle opplever vonde ting fra tid til annen. Spørsmålet er hva vi gjør med det. Igjen synes jeg at John Gowans klarer å uttrykke det på en fin måte. Jeg finner ofte bibel-vers til det han skriver, og i dag synes jeg dette passer:

Mine søsken, jeg tror ikke om meg selv at jeg har grepet det. Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak, og strekker meg etter det som er foran, og jager fram mot målet, mot den seiersprisen som Gud fra det høye har kalt oss til i Kristus Jesus. La oss tenke slik ... 
Filipperne 3:13-15a ...

Postet på Facebook


Ingen kommentarer: