lørdag 31. desember 2022

FORTSETTELSE

2022 har vært et år med store utfordringer i verden. Da er det lett å bli pessimist, og jeg har snakket med mange som frykter framtiden. Samtidig har vi sett at det vanskelige og vonde ofte får fram det gode i mange mennesker - vi bryr oss om hverandre!

Jeg pleier å si at det viktigste ordet i Bibelen er preposisjonen "i". Det fine med å ta imot Jesus som sin frelser, er at jeg da begynner å leve "i" ham. Når jeg lever der, møter jeg også 2023 i ham, og da kan jeg være trygg, for om jeg lever eller dør så hører jeg Herren til.

Så i Jesus går jeg med forventning og spenning inn i et nytt år - og jeg takker John Gowans for påminnelsen om at det alltid er en FORTSETTELSE:


Velsignet er Gud, vår Herre Jesu Kristi Far,
han som i Kristus har velsignet oss med all Åndens velsignelse i himmelen.
I Kristus utvalgte han oss før verdens grunnvoll ble lagt,
til å stå for hans ansikt, hellige og uten feil.

Efeserne 1:3-4

 

Ingen kommentarer: