lørdag 21. april 2018

Acționează

Expresia „acționează” sau „fă-o” poate fi auzită în multe contexte. O puteți auzi într-un pauză de joc pe o arenă sportivă când un antrenor încurajează echipa să facă puțin mai mult pentru a câștiga un meci. Este folosit pe panouri atunci când deciziile sunt luate, și expresia „acționează” este întotdeauna potrivită pentru trupul lui Hristos în general și pentru Armata Salvării, în special.

Cuvântul grec pe care îl folosește Pavel atunci când ne încurajează să „dorim cu ardoare darurile Duhului” (1) este același cuvânt care a dat numele „celui de-al patrulea” partid religios evreiesc - Zealoții. Unul dintre discipolii lui Isus, Simon (nu Petru), se crede că a venit din acest grup (2), și unii cercetători chiar cred că Pavel a fost asociat cu ei (3). Zealoții erau foarte pasionați în ceea ce credeau și luptau pentru ei. Pavel ne încurajează să avem aceeași pasiune.

Săptămâna trecută un prieten de-al meu a răspuns la ceea ce am scris în felul următor:

Îmi doresc ca și mai mulți să ardă în Duhul Sfânt și să caute darurile Duhului. După cum văd, focul este o alegere pe care fiecare individ trebuie să o facă, focul începe atunci când cineva alege să fie un ucenic și petrece timp în rugăciune. 

Sunt de acord și am răspuns în acest fel:

Este foarte important. Ucenicii au primit Duhul Sfânt și darurile pentru că ei erau disperați în căutarea și dorința lor pentru Duhul Sfânt. Trebuie să iau inițiativa astfel încât Duhul Sfânt să poată folosi inițiativa Sa în mine ... Acest lucru se datorează faptului că Duhul Sfânt este Dumnezeu, iar atributul lui Dumnezeu este dragostea. Dumnezeu nu se va impune niciodată asupra unei ființe umane. 

Prin urmare, expresia „acționează” este de fapt „mergi spre El!. Asta înseamnă să dau din ce în ce mai mult din persoana mea lui Isus, pentru că Isus mi-a dat deja totul - inclusiv Duhul. Ioan Botezătorul a văzut acest lucru chiar înainte ca Isus să sacrifice totul și a exprimat-o astfel:

El trebuie să crească, iar eu să mă micşorez..
Ioan 3:30
Atât de simplu și de multe ori atât de greu.

„Mana” pentru astăzi:

A merge pentru El înseamnă să mă pierd ca să fiu găsit în El.
--------------------------------------------------------
(1) 1 Corintieni 14:1 – vezi: Care sunt „darurile mai mari”? (de săptămâna trecută)
(2) Matei 10:4, Faptele Apostolilor 1:13
(3) În primul rând - când Pavel se referă la grup în scrierile sale, el o face cu respect.
În al doilea rând - a fost militant în persecuția sa față de primii adepți ai lui Isus.

Ingen kommentarer: