mandag 20. februar 2017

Gjennom alt - Through it all

ENGLISH
Fra det øyeblikket jeg hørte en av Andrae Crouchs sanger, var det kjærlighet ved første «lytt». Jeg har brukt dem til personlig oppbyggelse, i ungdomskor og på vanlige møter – og jeg har oversatt flere av dem til islandsk. 

Det er vanskelig å plukke ut en favoritt, for han skrev så mange perler. ‘My tribute’ - «Min Gud skal ha æren» - løfter meg til himlen i lovprisning og tilbedelse. Da jeg lyttet til en av hans siste framføringer av ‘Through it all’, var han sterkt preget av lang tids sykdom, og sangen var ikke lenger bare en sang, men et liv levd til Guds ære.

Sangen var det første jeg tenkte på da jeg leste dagens hilsen til Timoteus:

Men du har fulgt meg i lære og livsførsel, i holdning, tro, tålmodighet, kjærlighet, utholdenhet, 11 og i forfølgelser og lidelser, slikt som jeg ble utsatt for i Antiokia, Ikonium og Lystra. Hvor mange forfølgelser jeg enn har måttet tåle, har Herren reddet meg ut av dem alle.
2 Tim 3:10-11
Paulus sier minst to viktige ting i disse versene:
  • Herren har vært med ham og reddet ham gjennom alt
  • Timoteus har fulgt ham gjennom alt
Begge bekreftelsene er nyttige fordi det å stå i oppdraget vi har mottatt som disipler, kan være knalltøft. Derfor trenger vi støtte fra Herren, men også fra hverandre. Vi er i virkeligheten, og ikke bare i teorien Herrens kropp i verden i dag. Vi er til for hverandre. 

"Manna" for i dag:

Herren er med oss gjennom alt!
---------------------------------
Lytt til Andrae Crouchs vitnesbyrd fra 1975 og sangen "Through it all" HER 
HER den engelske teksten til sangen +

Ingen kommentarer: