mandag 21. november 2016

Det handler om målet for all frukt

I dag er jeg kommet til den siste ingrediensen i Peters frukt-oppskrift. Den er også målet for all frukt, og den naturlige avslutningen på den åndelige kjedereaksjonen: 
«La ... søskenkjærlighet (føyes sammen) med kjærlighet til alle»
2 Pet 1:7
Jeg har skrevet veldig mye om kjærlighet har på bloggen (1), men også dagens påminnelse understreker hva som overordnet i den kristne troen. Paulus nevte den som den første egenskap til Åndens frukt i sin liste. Det var kjærligheten som fikk Gud til å sende sin enbårne sønn til verden for å frelse den. Jesus sa at slik han ble sent, sender han oss – altså av, og med, kjærlighet.
  • Kjærligheten oppsummerer all frukt.
  • Kjærligheten oppsummerer hellighet.
  • Kjærligheten er begynnelsen og enden. 
  • Kjærligheten inkluderer alle.
  • Det betyr at du er inkludert.
  • Det betyr at jeg er inkludert 
Dersom jeg er elsket kan jeg tåle rettledning og disiplinering fordi jeg vet og kjenner at det skjer i kjærlighet. 

Dagens manna:

Hellighet og frukt favnes i ett ord: Kjærlighet
--------------------------------
(1) Se under etiketten Kjærlighet

Ingen kommentarer: