mandag 4. april 2011

Avsenderen

Jeg har ei bunke med kjærlighetsbrev. Det er ikke så lenge siden jeg så på dem igjen etter over 30 år. Husker hvordan det var å få brevene for første gang mens jeg var i Vik i Sogn. Et lite blikk på brevet var nok: Jeg visste hvem avsenderen var og hjertet slo et par ekstra slag. Det handlet om kjærlighet og det handler fortsatt om kjærlighet. Jeg er blitt enda bedre kjent med ”håndskrifta” enten det er i bokstavelig eller overført betydning.

Jeg vet når det kommer noe fra Gud og hjertet slår gjerne et par ekstra slag. Den relasjonen handler også om kjærlighet og ”håndskrifta” blir stadig lettere å kjenne igjen:
    «…Det er min Far som gir dere det sanne brødet fra himmelen. Guds brød er det brød som kommer ned fra himmelen og gir verden liv.»
    Joh 6:28–35
Som de første kjærlighetsbrevene ga næring og liv til en gryende kjærlighet, gir brødet fra himmelen, ”Ordet”, næring til den guddommelige kjærligheten og livet som skal vare evig.

Ingen kommentarer: