søndag 3. oktober 2010

Det umulige har skjedd!

Det har nok hendt at jeg har stått med et IKEA-møbel som ikke har framstått akkurat slik jeg hadde forventet. En grundig titt på tegningen avslørte ganske snart hvor i prosessen det hadde skjedd. Det var med andre ord ikke helt ”idiotsikkert” – i hvert fall klarte jeg å sette hengselen feil.

Forresten: Ikke prøv å snekre etter den arbeidstegningen jeg har tatt med her. Jeg kan garantere at det ikke fungerer – det er praktisk umulig.

Jeg kan også garantere at du ikke klarer å frelse deg selv. Det er menneskelig sett umulig. Disiplene var bekymret for om det var noen som i det hele tatt kunne bli frelst, og Jesus svarte:
    «For mennesker er det umulig, men ikke for Gud. Alt er mulig for Gud.»
    Mark 10:17–27
Det er spennende å være med på noe som menneskelig sett er umulig, og jeg er glad for å si at i mitt liv har det umulige skjedd!

Ingen kommentarer: