søndag 1. desember 2002

Om: b-planer og sånne ting


Om :b-planer og sånne ting

Logoen har jeg ”lånt” fra FAbU (Frelsesarmeens barne- og ungdomsarbeid) som har kommet med et helt konsept rundt dette med plan :b, min :b-logg og min :b-ønneliste (se s. 14). Da Gud skapte verden, var alt bare godt, men så kom syndefallet, og Gud måtte iverksette sin :b-plan: Han ble menneske og kom oss i møte. Det er dette vi om noen få uker skal feire og som er et nådens under som overgår all religion.

FAbU oppfordrer oss til å videreføre denne planen ved å be systematisk for tre venner. Da jeg for kort tid siden var i Latvia, hørte jeg vitnesbyrd om hvordan det gikk med ”min personlige misjonsmark” – et liknende konsept. For ett år siden hadde soldater og venner bestemt seg for å be konkret for tre venner. En dame fra Daugapils takket Gud for at en av dem hun hadde bedt for nå var til stede på kongressen og dirigerte korpsets kor.

På paktmøtet 1. nyttårsdag kommer vi til å dele ut slike små ”visa-kort” eller skal vi heller kalle dem ”investeringskort”. Du kan fylle det ut der og da, eller du kan ta det med deg og fylle det ut hjemme. Slike små ”symbol-handlinger” kan også være viktige troskritt. Bønn virker! – og også i det kommende året vil vi oppleve at Gud svarer på bønn. Templet blir hovedarena for ”Bønn for Oslo-satsingen” i uke 3 – 2003, bli med i Guds :b-plan!

Publisert i Tempelnytt nr. 12 - 2002

Ingen kommentarer: