søndag 30. oktober 2011

Jeg er heldig

Det er mange ting som gjør at jeg opplever at jeg er heldig, eller kanskje jeg heller skal si velsignet. Da kunne jeg brukt melodien til ”Tell velsignelsene” som bakgrunnsmusikk til denne betraktningen. Så kunne jeg sette opp ei lang liste over ”velsignelser” som gjør at jeg opplever meg som heldig, men i dag vil jeg bare nevne en ting:

I en arbeidskrevende periode har jeg vært velsignet med flotte medarbeid>ere som er flinke til å gi oppmuntringer. Nå er jeg forsiktig med å utvide lista over nådegaver, men om det skulle finnes noe som heter ”oppmuntringens nådegave” er jeg ikke tvil om Gud har utrustet Frank med en slik gave. Om det ikke er en nådegave, er det i hvert fall en bibelsk holdning:
    Dere skal heller oppmuntre hverandre hver dag
    Hebr 3:7-14
Hebreerbrevets forfatter ser dette som et middel mot vantro og frafall. Det styrker troen å bli oppmuntret. Det gjelder tro i utvidet betydning: Fra Gudstro, via troen på det jeg holder på med til troen på meg selv.

Gud, takk for alle oppmuntringene du sender i min vei. Hjelp meg til å være en oppmuntring!

Ingen kommentarer: