mandag 27. september 2010

Jaktsesong

Med bolig i Drangedal er det umulig å ikke bli påvirket av den enorme jaktinteressen i kommunen. Det er ikke selve jakten, men interessen for jakten som opptar meg. Jeg blir alltid fascinert av mennesker som er ”gira” på noe. I tillegg er jeg overbevist om at Gud legger ned et spesielt ”jaktinstinkt” i oss som blir hans barn.

Bibelen snakker også om å jage etter mål. I min kontekst er målet å jage dypere inn i Guds nærvær, etter en sterkere utrustning av hans gaver for å nå enda flere med evangeliet.

Om jeg bruker jakthund som et bilde, har jeg hørt at dersom ikke disse spesielle hundene får lov til å jage bytte, så begynner de å bite hverandre. Jeg er stygt redd for at dersom kristne heller ikke jager bytte (som beskrevet over), så begynner de også å bite hverandre. Paulus var også redd for det:
    Men når dere biter og glefser etter hverandre, så pass dere, så dere ikke eter hverandre opp!
    Gal 5:13–15

Ingen kommentarer: