mandag 19. oktober 2009

Håndspåleggelse

Fotografen fra en av hovedstadsavisene lurte på hvorfor vi la hendene på hverandre under bønnen. Han skulle ta bilder til en reportasje fra ”Bønn for Oslo”. Jeg forsøkte å forklare at en troende er en del av Jesu kropp og at hans hender derfor representerer Jesu hender.

”Opplever du noe under håndspåleggelse?” fortsatte fotografen, og jeg måtte fortelle litt om hvordan jeg opplever det når noen legger hendene på meg – ”har du lyst til å prøve?” spurte jeg. ”Ja!” kom det umiddelbart

– Jeg la hendene mine på ham og ba om Guds velsignelse over hans liv. ”Oi, hva er dette for noe?” avbrøt han plutselig. Jeg forklarte at Gud berørte hans liv. ”Kanskje jeg hadde merket det enda sterkere dersom jeg trodde på det?” undret han. Jeg bekreftet det og lurer fortsatt på om hans tro har fortsatt å vokse. Uansett var det en berøring fra Gud.

Mødrene ønsket en slik berøring for sine barn:
    Og Jesus tok dem inn til seg, la hendene på dem og velsignet dem.
    Mark 10:13-16

Ingen kommentarer: