torsdag 10. september 2009

Gode minner

Da jeg bodde på Island besøkte jeg en dag Tryggvi Skolameistari på hans kontor. Hans første spørsmål var ”Hva slags ætt kommer du fra?” Det kom litt overraskende, men jeg burde vært forberedt for jeg hadde lest et intervju med ham i avisa ”Dagur”. Intervjuet hadde overskriften: ”Den som glemmer sin fortid, mister sin framtid!” Vi fikk en spennende prat som jeg husker mer enn 25 år senere. Tryggvi er en av mange mennesker jeg har møtt som har beriket livet mitt – selv om det bare var et flyktig møte.

Paulus hadde også mange minner, og han sier det på sin måte:
    Derfor holder jeg ikke opp med å takke Gud for dere når jeg husker på dere i mine bønner.
    Ef 1:15-23
Det er flott å kunne sende en takk og en bønn til Vår Herre når minner om mennesker dukker opp!
_____________________________________________
Illustrasjonsfoto: Pappa er gutten til høyre, sammen med sin tvillingssøster og foreldrene.

Ingen kommentarer: