fredag 29. mai 2009

Imagine

John Lennon sang:
”You may say I am a dreamer, but I’m not the only one”
Lennon hadde rett. Det finnes mange drømmere.
Trygve Hoff var en av dem:
”Har en drøm om å komme hjem” – jeg deler den drømmen i flere tolkninger av å ”komme hjem”!
I ungdommen sang jeg: ”I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut…” og sammen med Cornelis Vreeswijk lengtet jeg etter fred på jord, og jeg drømmer fortsatt om det.
Martin Luther King jr. var en av dem som offentlig vedkjente seg en drøm og som til og med var villig til å dø for den. Jeg deler også hans drøm. Det er viktig å drømme:

”En gang skal det skje at jeg utøser min Ånd over alle mennesker. Deres sønner og døtre skal tale profetord; de gamle blant dere skal ha drømmer, og de unge skal se syner. Selv over treller og trellkvinner vil jeg utøse min Ånd i de dager.”
Joel 3:1-2

Ånden er utøst, og han gjør ikke forskjell på folk – det i seg selv er en drøm som går i oppfyllelse!

Ingen kommentarer: