onsdag 25. november 2009

Hvilken farge bør tannbørsten din være?

Det er en av de mange testene som du kan ta på nettet. Den største norske sida for slik tester melder at det nærmer seg 114 millioner gjennomførte tester bare på deres side. Noe forteller meg at vi liker å teste oss selv. Mange av facebookvennene mine deler gjerne resultatene fra testene på den nevnte sida. De forteller hvilken farge de ble, hvilken person fra de europeiske kongehusene de likner mest på, osv.

Jeg tok en test selv – før valget. Den slo ut slik jeg alltid har stemt, men jeg stemte noe annet denne gang (?).
Jeg lurer på om vi er like ivrige etter å teste oss selv i de eksistensielle spørsmål?
    Ransak dere selv om dere er i troen. Prøv dere selv! Eller merker dere ikke at Jesus Kristus er i dere? Består dere kanskje ikke prøven?
    2 Kor 13:5–11
Paulus kan være ubehagelig direkte. Men egentlig så synes jeg at det er en viktigere test enn å finne ut hvilken farge tannbørsten bør være. Tannbørsten min er for resten gul (uten test) – og jeg merker at Jesus Kristus er i meg (med test).

Ingen kommentarer: