torsdag 26. november 2009

Feilfri?

Når han er i ringen som wrestler (fribryter) kaller han seg "Mr. Perfect". Uten at jeg har peiling på hvem fyren er, tar jeg sjansen på å hevde: Det er han helt sikkert ikke. Så håper jeg at min bror tar seg av eventuelle injuriesøksmål.
Jeg er litt skeptisk når varer presenteres som feilfrie. Bilen jeg har for øyeblikket er jeg godt fornøyd med. Hittil har det ikke vært mange feil, men nå må den på service igjen.
Når jeg er ute og flyr kan ikke si annet enn at jeg har et sterkt ønske om at flyet er på jevnlig service og framstår som tilnærmet feilfritt.

Jeg ønsker jo å være feilfri selv også, men må innrømme at jeg ser svakheter: Skraper i lakken, rusk i maskineriet, startvansker på kalde dager og signallamper som ikke virker. Jeg trenger ”service”, og Judas skriver:
    Gud har makt til å bevare dere fra fall og føre dere fram for sin herlighet, jublende og uten feil.
    Jud 1:20-25
Der ligger nøkkelen til oppfyllelsen av ønsket – og jeg jubler over muligheten allerede nå!

Ingen kommentarer: